Kanske är dags nu

På lördag är det kanske sista matchen med A-laget för mig i år. Kanske även sista matchen i KAIF-tröjan på mycket länge, eller någonsin. Jag känner att jag hellre slutar än blir av med min plats i startelvan, dessutom är det inte lika roligt då hjärtat inte längre är med.
Kanske är det dags att gå vidare nu, satsa på annat som att döma (pengar) och annan typ av idrott där jag kan gå in helhjärtat i det jag gör. För att få det svart på vitt radar jag upp för-och nackdelarna till att sluta nedan:

Fördelar:
Mindre press och nervositet.
Bättre träning (bättre tränad-bättre självkänsla)
Fria träningstider (Friskvårds, crosstrainern hemma eller kanske något nytt spännande)
Inga fler långa bortmatcher

Nackdelar:
Kommer sakna fina gemenskapen i laget♥
LAGFESTERNA
Förlorar dom fasta träningstiderna då man måste pallra sig iväg även om man känner sig lat
Inga fler Norranutklipp (hehe)
Drömmen om att bli ''bäst'' kommer slockna.

Kanske är jag sårad, kanske är jag lättad.

tid att gå vidare


Fotbollen har varit en sådan stor del av mitt liv. Men när det inte längre är roligt, då det inte längre är en lek och då man inte längre tror på sig själv, vad gör man då?


Kommentarer
Postat av: hanna

börja handboll vet ja, vi behöver mer folk ;)

2010-09-18 @ 18:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0