helgens fossball

Fredagens snöiga match gick rätt bra trots allt.
1-0 efter första mot alla odds men sen kom Ljjusvattnet tillbaka och matchen slutade 1-2, men jag var nöjd ändå. alla var snälla, det gick hyfsat och tja, jag fick ju motion (?).

Lördagsmatchen däremot var ett helvete! For hemifrån 08.20 mot Guldvallen där tr.matchen skulle starta klockan 10. När vi kommer dit är planen täckt av ca 1dm snö/is som Infjärdens tränare/spelare sätter igång och försöker ta bort. Vi värmer upp på en 2 m bred ''gräsplätt'' och går sedan in och kör lite aerobics moves och väntar på besked.

11.00 (1 timma försenad) drar matchen igång mot alla odds, bollarna studsar och flyger hur som helst och jag blir mer och med frusen. Efter ett tag kommer Roger med en lång ''sitta-på-bäken-jacka'' som jag får spela resten av matchen i. Trots en andra halvlek på bara 25 minuter känner jag inte mina tår, inte mina händer och ser heller inte särskilt mycket med snön och blåsten rätt i ögonen.

Jag sket i att vi missade öppet mål gång på gång, jag sket i att dom avgjorde i slutet av andra halvlek (0-1) för det där var mina hittills värsta 70 minuter i livet!
Ärligt talat stod jag och flännade för jag mådde piss!

Det som var kanon var stämningen i omklädningsrummet innan matchen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0