STOLT

''Ska jag plocka en favorit ut Periferin-buketten så blir det ändå tjejerna i Üni Foreman, en tonårig akustisk popduo med extrem framtidspotential. På Periferins MySpace laddar man fritt och enkelt ner Üni Foremans några månader gamla EP “Dr. Phil” – jag skulle nog faktiskt vilja rekommendera dig som läser detta att göra det. För gitarrspelet, sången, atmosfären, coolheten, melodierna, ja hela klabbet.


De lirade förband till Motoboy i Skellefteå för ett par dagar sedan, så även för Üni Foreman börjar saker och ting kanske rulla i gång så smått just nu. Om jag var en riskkapitalist med kärlek till popmusik så skulle jag helt klart sticka åt Periferin-klicken en hundratusing och se vad som hände. Kanske döljer det sig en eller flera blivande Malcolm McLaren-figurer i den här ansiktslösa massan – det var i alla fall ytterst länge sedan popskellefteå kändes så tilltalande och hoppingivande som just nu.


På sikt skulle mitt riskkapitalist-jag också skicka in Üni Foreman i en skivstudio och destillera fram ett riktigt grymt debutalbum. Men nåt säger mig att den biten kommer att fixa sig på nåt sätt, tids nog.''

http://www.folkbladet.nu/?p=172833

HUR STOLT BLIR MAN INTE DÅ MAN LÄSER SÅNT HÄR OM SINA VÄNNER???????
ANTAR ATT NI LÄST DET SOM STOD I NORRAN OCKSÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0