FELICIAS TANKAR OM ATT FYLLA 16

Nu när jag gick hem från ICA (handla=vuxenpoäng!) slocknade en gatulampa just när jag gick under den för att sedan tändas igen när jag befann mig ett tiotal meter bort.
Jag menar; jag vet att jag börjar bli gammal, men livslågan behöver väl inte släckas för det?!!


Idag fick jag även min första present. I brevlådan. Jag måste erkänna att det kliar i fingrarna för att öppna, men jag svär på min heder att det ska väntas med det tills imorgon... Eller klockan 0.00.


Det jag har lärt mig under detta år som 15åring är att om man vill få kontakt med äldre
(typ 40+) så ska man:


  • Ha täckbyxor, vantar, halsduk,mössa och rejäla kängor... mitt i sommaren.
  • Bära på en ICA-kasse (innehåll spelar mindre roll)
  • Le så stort att det stramar i ansiktet.
  • Umgås med barn i yngre barndomen.


Så slutligen: imorgon fyller jag 16, vad har jag att säga om det?
Ovärd ålder. Men det låter iaf bättre än att säga ''Jag är 15''.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0