så tycker jag

Tänkte vara lite djup för en gångs skull.
Nä men jag var på ledarutbildning ikväll och man får verkligen perspektiv på vad som är viktigt och vad som inte är lika viktigt när man är där. Samma sak när vi var i Umeå med tobaksfri duo. Kalla mej nörd eller tönt jag bryr mej fan inte...

Ta vara på all tid ni får här, och på all tid ni får med dom ni älskar. Haka inte upp er på massa småsaker för när som helst kan dom som står er närmast vara borta och då kanske ni inte hart någon kvar.

För att dra några ord från Umeå också, barnen som tvingas plocka tobaksblad för att sedan sälja vidare det till bolagen som betalar ruggigt dålig lön till dom så dom lever i fattigdom. Dom tvingas också bespruta plantorna med gift som bland annat innehåller kvicksilver för att hålla tobaksinsekter borta. Giftet påverkar dom psykiskt och det är många tobaksbönder som tar självmord! det är så jävla tragiskt jag blir fan arg! 

Nämen man tänker på så som man vill vara och så som man är eller har varit. Visst finns det sånt man vill ändra på, så är det nog för alla. Men tänk inte att det kan man fixa sen gör det nu! Bry er inte om vad andra tänker, gör det ni tycker är bäst och våga stå för det ni gillar.

``Behandla andra som du vill själv vill bli behandlad!``

/felicia

Kommentarer
Postat av: JACKEDUDeEEE

Bra skrivet älskling! :)

2008-11-13 @ 19:17:03
Postat av: Evelina

Fint skrivet! Och bara för att du var så djup så får väl jag också vara det och säga att jag älskar dig och borde uppskatta tiden med dig mer ;) Systerkväll på tisdag? =)

2008-11-13 @ 21:28:31
URL: http://evelina2lindfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0